طراحی و ساخت انواع سوله | 36228800 (051)

ایران، مشهد، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (میثاق)، میثاق ۳۴/۱

ساندویچ پانل دیواری سوله

ساندویچ پانل دیواری سوله

آنچه در این مقاله میخوانید:

سوله‌ها از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و هر بخش آن را می‌توان از متریال‌های متفاوتی تولید کرد. در این میان ساندویچ پانل دیواری سوله یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای صاحبان کسب‌وکار یا دارندگان این سوله‌ها فراهم کند. این دیوارها نه تنها اقتصادی و به صرفه هستند؛ بلکه می‌توانند دست شما را در انتخاب طرح و ویژگی‌های آن نیز باز بگذارند.

با این وجود نکته اول در انتخاب این عایق‌ها آن است که بتوانید این پنل‌ها را با کیفیت بسیار بالا تحویل بگیرید تا مطابق با انتظار شما امکانات مدنظرتان را برایتان فراهم کنند. تولیدکنندگان کمی مانند سوله بارون می‌توانند بهترین قیمت را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار دهند. با این وجود بهتر است قبل از سفارش این پنل‌ها را از زوایای مختلف بشناسید و سپس اقدام کنید.

ساندویچ پانل‌های دیواری را بیشتر بشناسید

ساندویچ پانل دیواری سوله به صورت کلی چه هستند؟ شاید بتوان آن‌ها را سیستمی بسیار قدرتمند تلقی کرد که می‌تواند با کمترین هزینه ساختمان‌ها را در برابر آسیب‌های خارجی محافظت کند. به همین دلیل است ساخت سوله با ساندویچ پانل یکی از بهترین گزینه‌هایی است که این روزها طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. امروزه از این نوع پانل‌ها برای قسمت‌های مختلف سوله استفاده می‌کنند که دیوار سوله یا انبار یکی از مهم‌ترین این کاربردها محسوب می‌شود.

پانل‌هایی که برای دیوار استفاده می‌شود، جایگزین مناسبی برای سیمان و آجر است و می‌تواند به اشکال مختلف دیوار یک سوله را تشکیل دهد. البته از نظر ساختار این پانل‌ها با نمونه‌های سقفی تفاوت چندانی ندارند. هم پانل‌های سقفی و هم دیواری متشکل از دو لایه عایق هستند که میان آن را با فومی می‌پوشانند تا حالت عایق بودن آن‌ها تشدید شود. استفاده از این پانل‌ها مزایای بسیاری دارد که می‌تواند صاحبان کسب‌وکار را برای تهیه آن ترغیب کند. این مزایا چه هستند؟

ساندویچ پانل دیواری سوله با هر ورق و فومی که ساخته شود می‌تواند نیازهای مختلفی را برطرف کند، البته به این شرط که مطمئن باشید تولیدکننده و طراح سوله شما بهترین امکانات و مواد را در اختیار دارد.

مزایای ساندویچ پانل‌های دیواری

دیوار سوله را می‌توان از متریال‌ها و آلیاژهای مختلفی تولید کرد که بهترین نمونه آن ساندویچ پانل‌ها هستند. این پانل‌ها محیطی برای سوله فراهم می‌کنند که به واسطه آن هم می‌توان عمر مفید انبار را بیشتر کرد و هم بازده انرژی چندین برابر می‌شود؛ اما این تنها مزیت استفاده از این پنل‌ها در دیوار سوله نیست. مزایای ساندویچ پانل دیواری سوله عبارت هستند از:

  • نصب آسان و سریع: از جمله مزایای این ساندویچ‌پنل‌ها آن است که بر خلاف نمونه‌های دیگر با سرعت می‌توان آن‌ها را نصب کرد. این پنل‌ها از قبل تولید شده‌اند و تنها با کمی اتصالات به یکدیگر متصل می‌شوند.
  • عایق حرارتی و صوتی: به دلیل ساختار منحصر به فرد این ساندویچ پنل‌ها دمای سوله در زمستان و تابستان کاملا کنترل شده است و از هدررفت انرژی جلوگیری می‌شود. همین امر مانع از کپک زدگی محصولات در تابستان یا یخ زدن آن‌ها در زمستان می‌شود. از طرف دیگر می‌توانند مانند یک عایق صوتی عمل کرده و از ورود و خروج صدا به داخل و خارج سوله جلوگیری کنند.
  • صرفه اقتصادی: ساندویچ‌پنل‌هایی که سوله بارون در اختیار شما قرار می‌دهد از سایر متریال‌های تولید سوله بسیار ارزان‌تر است. در نتیجه از نظر اقتصادی نیز می‌توانند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند.
  • مقاومت در برابر آتش: البته این گزینه بسته به انتخاب شما می‌تواند متغیر باشد. اگر نمونه‌هایی را انتخاب کنید که در برابر آتش عایق بندی شده‌ باشند نیز می‌توانید مانع از ورود آتش به داخل سوله شده و از گسترش آتش جلوگیری کنید.

ساندویچ پانل دیواری سوله و انواع آن

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی و ساخت سوله باید در نظر گرفت متریالی است که در دیوارها و سقف استفاده می‌شود و از این میان ساندویچ پنل‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. با این وجود باید بدانید این ساندویچ پنل‌ها چند نوع هستند تا بتوانید با دقت بهترین گزینه را برای سوله مدنظر خود انتخاب کنید. ساندویچ پنل‌هایی که در دیوار استفاده می‌شوند از نظر عایق و نوع اتصال به یکدیگر به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارت هستند از:

ساندویچ پنل از نظر اتصال

نوع اتصال و چفت و بستی که باعث می‌شود دیوارهای یک سوله به یکدیگر متصل شوند باعث می‌شود تا این پنل‌ها در طبقات مختلفی تقسیم شوند که به شرح زیر هستند:

  • پنل‌های ساده: این نمونه با کمک سیم، ملات و حتی مفتول به یکدیگر متصل می‌شود.
  • اتصال با کمک نر و ماده: لبه‌ها دارای شیاری هستند که می‌توانند به یکدیگر متصل شوند.
  • دارای پیچ مخفی: از قبل در این دیوارها پیچ و رولپلاک برای اتصال تعبیه شده است.
  • قفل دار: برای اتصال این نمونه‌ها از قفل استفاده می‌شود.

پنل از نظر نوع عایق

بر اساس عایقی که در این پنل‌ها نعبیه شده است نیز می‌توان آن‌ها را به انواع مختلفی تقسیم کرد. این عایق‌ها هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند که عبارت هستند از:

• پلی اورتان(PUR): این نوع عایق سخت است و با وجود پایداری بسیار بالا نوعی عایق حرارتی قوی محسوب می‌شود. در مقابل فشار مقاومت بالایی دارد و به دلیل اینکه آب را جذب نمی‌کند از رشد باکتری جلوگیری می‌کند.

• پلی ایزوسیانورات(PIR): این نمونه نسخه مقاوم‌سازی شده پلی اورتان در برابر آتش است.

• پشم معدنی: عایق مقاوم در برابر صدا و آتش است ولی نسبت به دو نمونه قبلی ارزش کمتری دارد.
• پلی استایرن منبسط شده(EPS): این ماده از نفت مشتق شده است و به دلیل نحوه تولید آن به عنوان عایق حرارتی عالی محسوب می‌شود. در میان همه گزینه‌ها سبک و اقتصادی‌ترین نوع از عایق است.

عایق حرارتی مقاومت در برابر آب عایق صوتی مقاومت در برابر آتش قدرت مکانیکی
PUR ×××× ×××× ×× ×× ××××
PIR ×××× ×××× ×× ××× ××××
پشم معدنی ××× ××× ×××× ×××× ×××
EPS ××× ××× ×× × ××

ساندویچ پانل دیواری چه ویژگی‌هایی دارد؟

از دیگر مواردی که قبل از تهیه ساندویچ پانل دیواری سوله باید به آن دقت کنید این است که بدانید این پنل‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و آیا این مزایا با نیاز شما یکسان هستند؟ به عنوان مثال از جمله ویژگی‌های این محصول آن است که وزن بسیار کمی دارند و به سادگی می‌توان آن‌ها را از کارخانه محل تولید به محل استقرار منتقل کرد. از طرف دیگر باید بدانید که علاوه بر فوم میانی آن‌ها، این دیوارها دارای لایه بیرونی هستند که جنس آن نیز می‌تواند در انتخاب شما بسیار تاثیرگذار باشد.

آلوزینک، گالوانیزه و آلومینیوم از جمله آلیاژهایی هستند که برای تولید این دیوارها از ان استفاده می‌شود. از دیگر خصوصیاتی که برای این پنل‌ها می‌توان برشمرد آن است که می‌توانید طراحی آن‌ها را متناسب با نیاز خود سفارشی کنید و این کار را بهتر است به متخصصان سوله بارون بسپارید تا بهترین دیوار برای سوله شما تهیه شود.

کاربردهای سوله با دیوار ساندویچ پنل

ساندویچ پانل دیواری سوله برای کدام یک از انواع سوله کاربرد بیشتری دارد و شما برای چه هدفی می‌توانید از آن استفاده کنید؟ البته با توجه به مزیت‌های بسیار زیادی که این ساندویج پنل‌ها دارند، در صنایع بسیاری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. سالن‌ها، انبارها، سوله‌هایی که در آن محصمولات کشاورزی ذخیره می‌شود از جمله این موارد است.

قیمت این دیوارها را برآورد کنید

یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که صاحبان سوله‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، هزینه‌ای است که باید در قبال این محصولات بپردازند. البته نمی‌توان با توجه به عوامل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز قیمت دقیقی را پیش بینی کرد؛ اما باید بدانید چه فاکتورهایی بر هزینه‌ای که می‌پردازید تاثیر مستقیم می‌گذارد. این عوامل چه هستند؟

  • نوع ورقی که در تولید استفاده شده است.
  • نوع فوم میانی ساندویچ پانل
  • برند تولید کننده
  • ابعاد ساندویچ پانل
  • هزینه حمل و نقل

نصب دیوار سوله

البته نصب ساندویچ پانل دیواری سوله را باید به متخصصان بسپارید تا با بهترین کیفیت آن‌ها را به شما تحویل دهند، با این حال برخی نکات نیز وجود دارد که بهتر است آن را در نظر بگیرید. اگر تصمیم دارید خودتان برای نصب اقدام کنید فراموش نکنید که باید به همه جوانب توجه کنید. اگر به فاصله بین ستون‌ها، جهتی که باد می‌وزد یا حتی ارتفاع پنل دقت نکنید، سازه مستحکمی در نهایت نخواهید داشت. همچنین لازم است تا حتما دقت کنید نر و ماده به چه شکلی هستند تا سازه به خوبی آب بندی شده و از نفوذ آب به داخل سوله جلوگیری کنید.

در نهایت بهترین کار این است که درزها را با کمک چسب‌های مخصوص عایق‌بندی کنید تا هیچ عاملی برای نفوذ گردوغبار یا رطوبت به داخل سازه وجود نداشته باشد. این اقدام باعث می‌شود تا در نهایت محصولات داخل سازه با کیفیت بهتری باقی بمانند.

سخن پایانی

داشتن سوله‌ای که بتواند همه نیازهای شما را برآورده کند و محصولات را با بهترین کیفیت در خود ذخیره کند تنها زمانی میسر است که آن را از متریال‌ها و آلیاژهای مناسبی تولید کنید و برای هر قسمت از سقف و کف گرفته تا دیوار فاکتورهای مختلفی را از نظر بگذرانید.

ساندویچ پانل دیواری سوله با هر ورق و فومی که ساخته شود می‌تواند نیازهای مختلفی را برطرف کند، البته به این شرط که مطمئن باشید تولیدکننده و طراح سوله شما بهترین امکانات و مواد را در اختیار دارد. سوله بارون یکی از برترین تولیدکنندگان سوله می‌تواند از طراحی تا ساخت در کنار شما باشد و بهترین سوله را در اختیارتان قرار دهد.

سوله بارون
سوله بارون

ساخت انواع سوله های سبک و سنگین | پوشش سقف و دیوار سوله | سوله سازی

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *