طراحی و ساخت انواع سوله | 36228800 (051)

ایران، مشهد، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (میثاق)، میثاق ۳۴/۱

ساخت سوله با ساندویچ پانل

آنچه در این مقاله میخوانید:

اگر می‌خواهید مقاومت سازه صنعتی خود را نسبت به عواملی مانند، باد، برف، باران، حریق و باکتری‌ها بالا ببرید، می‌بایست از ساندویچ پانل برای ساخت سوله استفاده کنید. در غیر این صورت باید از مصالح قدیمی گران‌تر استفاده کرده و با این وجود سازه شما دچار خساراتی می‌شود. البته به این نکته توجه کنید خرید از شرکت‌های معتبر تولید ساندویچ پانل اهمیت زیادی در کیفیت سوله دارد.

ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سوله چیست؟

با توجه به این‌که ساندویچ پانل یک سازه جدیدی است و به جای مصالح قدیمی به کار می‌رود، اهمیت ساخت سوله با ساندویچ پانل نیز مشخص میشود. چرا که می‌توانید سوله خود را در برابر گرما، سرما، زلزله و سایر مخرب‌های محیطی حفظ  کنید. همچنین ساخت سوله با ساندویچ پانل به لحاظ اقتصادی برایتان به صرفه‌تر است. به دلیل این‌که اسکلت سوله‌ها از فلزات ساخته می‌شوند و این مصالح گران‌تر هستند همچنین انعطاف مصالح قدیمی نسبت به پانل‌ها خیلی کم‌تر است بنابراین با خرید این محصول مقاومت سازه را بالاتر ببرید.

مزایای ساخت ساندویچ پانل سوله

  • اولین مزیتی که می‌توان نام برد این است که سبک بودن دیوار پانل‌ها نسبت به سایر مصالح بیش‌تر است.
  • سرعت حمل و نقل پانل بالا بوده به همین دلیل ساخت سوله با آن‌ها بسیار راحت و سریع انجام می‌شود.
  • ساندویچ پانل عایق حرارت و صوت هستند
  • همچنین به دلیل نفوذ ناپذیری این سازه‌های صنعتی از ورود حشرات موزی جلوگیری می‌کنند و این عامل در ساخت سوله‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد.
  • استفاده از پانل‌ها در ساخت سوله باعث افزایش عمر سازه و تاسیساتی که در آن قرار دارد، می‌شود.
  • دسترسی به فضای مفید به علت ضخامت پایین پانل‌ها
  • امکان حمل و نقل به مکان‌های غیر قابل دسترس برای احداث سازه
  • به دلیل وجود لایه عایق حرارت در پانل‌ها از آتش سوزی سازه ساختمانی جلوگیری می‌کنند.

این نکته را در نظر بگیرید برای ساخت سازه با ساندویچ پانل باید استانداردها رعایت شده و تمامی مراحل نصب به درستی انجام شود.

ساندویچ پانل دیواری سوله

برای ساخت ساندویچ پانل دیواری سوله به عنوان عایق از پانل پلی استایرن، پشم سنگ و پلی اورتان استفاده می‌شود که به دلیل سبک بودن پلی استایرن، از این عایق بیش‌تر استفاده می‌کنند. در صورتی که برای جلوگیری از آتش سوزی سوله می‌خواهید از ساندویچ پانل استفاده کنید، می‌بایست برای تهیه پانل پشم سنگ اقداماتی انجام دهید چرا که این ماده در برابر حریق بسیار مقاوم است. همچنین نکته مهمی که باید در خرید پانل‌ها به آن توجه کنید دو رو بودن ورقه آن است که باعث بالارفتن مقاومت سازه می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری سوله

انواع ساندویچ پانل دیواری در ساخت سوله

ساندویچ پانل دیواری  پیچ مخفی: سوله‌هایی که قرار است به عنوان آزمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی یا بدنسازی تهیه شود می‌بایست از نوع پیچ مخفی باشد. این پانل‌ها بدون شیار بوده و در برابر اشعه ماورای بنفش، باکتری‌ها و قارچ مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین زیبایی و ظرافت آنها باعث شده تا مورد توجه قرار بگیرند. علاوه بر این در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی بسیار مقاوم هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع پانل دیواری، قابل شستشو بودن آن است و در برابر سرما و گرما نیز مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین ساندویچ پانل‌های آلوزینک، گالوانیزه و پلی استایرن را می‌توان برای ساخت سوله استفاده کرد.

ساخت انواع سوله با سوله بارون

برای استعلام هزینه طراحی و ساخت سوله به همراه پوشش دیوار و سقف تماس بگیرید.

لوگو سوله بارون

کاربرد ساندویچ پانل سوله

  • سوله صنعتی کارگاهی
  • سوله کارخانه ها وسیلوها
  • ساخت سوله‌های گل و گیاه
  • ساختمان پیش ساخته ویلایی
  • آشیانه هواپیما در فرودگاه
  • پروژهای سد سازی و عمرانی
  • پروژه‌ها معدن و مترو شهری

ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل بسیار سریع انجام می‌شود. در این روش از پانل‌هایی استفاده می‌شود که دارای دو لایه برگرداننده مقاومت در برابر خوردگی و حرارت هستند که با یک هسته از جنس فوم پلی یورتان ساخته شده‌اند. برای ساخت سوله با ساندویچ پانل ابتدا باید نقشه چگونگی ساخت را مورد بررسی قرار دهید و سپس با استفاده از پیچ‌های مخصوص آن‌ها را به هم متصل کنید.

ساخت سوله با ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل سوله به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ساندویچ پانل سوله به عواملی مانند نوع پانل، ضخامت ورق، وزن پانل، ابعاد و نوع عایق آن بستگی دارد شما می‌بایست قبل از خرید به این عوامل تاثیرگذار توجه کنید.

دو عامل مهم تاثیر گذار در قیمت پانل سوله به شرح زیر است:

دانسیته یا چگالی پانل: دانسیته یک عامل تاثیرگذار مهم در کارایی ساندویچ پانل است این عامل تراکم یک ماده در حجم را نشان می‌دهد. تولید ساندویچ پانل‌هایی که دانسیته بالایی داشته باشند، به تکنولوژی‌های پیشرفته نیاز دارد که شما می‌توانید آن‌ها را با مناسب‌ترین قیمت از بهترین شرکت‌ها خریداری کنید.

روش تولید: ساندویچ پانل یک سازه جدید است که برعکس مصالح سنتی در کارخانه‌ها تولید می‌شود. کیفیت سازه رابطه مستقیمی با فناوری به کار رفته در خط تولید آن دارد که این عامل در قیمت آن تاثیرگذار است.

قیمت ساندویچ پانل سوله

ساندویچ پانل سوله ارزان ترین راه برای ساخت سازه صنعتی

به دلیل قیمت پایین ساندویچ پانل‌ها نسبت به سایر مصالح، استفاده از آن‌ها برای ساخت سوله بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود. علاوه بر آن پانل‌ها سازه‌هایی بسیار مقاوم در برابر حرارت، صوت و باکتری‌ها دارند و شما می‌توانید سوله خود را در برابر این عوامل ایمن کنید. قبل از خرید به مواردی مانند دانسیته، وزن و ابعاد پانل توجه کنید چرا که این فاکتورها روی قیمت آن تاثیر زیادی دارد.

سوله بارون
سوله بارون

ساخت انواع سوله های سبک و سنگین | پوشش سقف و دیوار سوله | سوله سازی

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *