طراحی و ساخت انواع سوله | 36228800 (051)

ایران، مشهد، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (میثاق)، میثاق ۳۴/۱

ابعاد درب سوله صنعتی

ابعاد درب سوله صنعتی

آنچه در این مقاله میخوانید:

سوله‌ها سازه‌هایی هستند که باید مقاوم و مستحکم باشند، عبور و مرور در آن‌ها با سهولت انجام شود و به دقت در طراحی آنان دقت شود تا به خوبی بتوانند محموله‌های مختلف را درون خود ذخیره کنند. به همین دلیل است که ابعاد درب سوله صنعتی از جمله نکات بسیار مهمی است که در طراحی باید به آن دقت کرد.

زمانی می‌توان مطمئن بود که یک سوله دوام مورد نظر ما را دارد که همه زوایا به خوبی بررسی شده باشد و طراحی آن با توجه به همه عوامل به درستی انجام شده باشد. نکته مهم در این زمینه آن است که برای داشتن سوله به هر کسی اعتماد نکنید. متخصصین سوله بارون می‌توانند از طراحی تا اجرا کنار شما باشند و تضمین کنند که هیچ مشکلی در آینده برای شما رخ نخواهد داد.

ابعاد درب سوله صنعتی چه اهمیتی دارد؟

تصور کنید شما قرار است محموله‌ای را درون سازه یا سوله خود ذخیره کنید. اگر این محموله سنگین باشد برای حمل نیاز به ماشین‌آلات تخصصی دارید. در حالت دیگر تصور کنید که قرار است کالای گران‌بهایی در سوله بارگیری شده و برای مدتی بماند، آیا نباید از نفوذناپذیری به سوله خود مطمئن باشید؟ اگر سوله آتش گرفت چگونه قرار است کالا را از سوله خارج کنید؟ اگر منطقه شما بادگیر است، آیا مطمئن هستید که درب سوله در هنگام باز شدن از جای خود کنده نمی‌شود؟

همه این موارد و هزاران نکات دیگر وجود دارد که نشان می‌دهد دقت در طراحی یک سوله و در نظر گرفتن نکات مهم برای ابعاد درب سوله صنعتی تا چه اندازه اهمیت دارد. این امر است که باعث می‌شود ما توصیه کنیم حتما طراحی را به دست طراحان ماهر سوله بارون بسپارید. شما از ابعاد درب سوله اطلاعاتی دارید؟

یکی از اصلی‌ترین عوامل و مواردی که در طراحی و ساخت سوله باید در نظر گرفته شود، ابعاد درب سوله صنعتی است.

ابعاد درب صنعتی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

یکی از اصلی‌ترین عوامل و مواردی که در طراحی و ساخت سوله باید در نظر گرفته شود، ابعاد درب سوله صنعتی است. درب هر کدام از سوله‌ها متناسب با کارایی و عملکرد آن تعیین می‌شود و می‌تواند در کارایی سازه تاثیر بسیار زیادی برجای بگذارد. عوامل متفاوتی می‌توانند بر این ابعاد تاثیر بگذارند که عبارت هستند از:

  • کاربری سوله: یکی از مهمترین عوامل در تعیین ابعاد درب سوله، در واقع فعالیتی است که قرار است در این سازه انجام شود. در سوله‌ای که محموله‌هایی با ابعاد بزرگ ذخیره می‌شود، اندازه درب باید بسیار بزرگتر از سوله‌ای باشد که محصولات با اندازه کوچک‌تری در آن بارگیری شده‌اند.
  • میزان آمد و شد بار: از دیگر مواردی که باید در حین طراحی درب سوله به آن توجه می‌شود این است که چه میزان بار وارد سوله شده و از آن خارج می‌شود. فراوانی امد و شد افراد و بارها نیازمند درب‌هایی با ابعادی بزرگتر است.
  • توجه به قوانین: برای ساخت سوله صنعتی مهم‌ترین کار این است که با قوانین حاکم بر این نوع طراحی آشنا باشید و بدانید استانداردهای مربوطه کدام ابعاد را تایید کرده‌اند.
  • برقراری امنیت: برای محموله‌ها و سوله‌هایی که امنیت در آن‌ها نقش بسیار مهمی دارد، بسیار اهمیت دارد که درب‌ها چه ابعادی داشته باشند تا نفوذپذیری کاهش پیدا کند.
  • شرایط جوی: در بسیاری از مناطق به دلیل وجود بادها و باران‌ها یا به طور کلی شرایط جوی ناپایدار لازم است تا حتما ابعاد درب به صورتی در نظر گرفته شود که این مهم نیز برآورد شود.

چرا باید به ابعاد درب سوله توجه کرد؟

به نظر شما توجه به ابعاد درب سوله چه تاثیری می‌تواند در کل سازه داشته باشد؟ به چه دلیل لازم است به ابعاد درب توجه شود و به صورت کلی چه مزایایی برای سوله در بر خواهد داشت؟ ما در ادامه چند مزیت را برای شما مطرح خواهیم کرد که عبارت هستند از:

عملکرد بهتر: توجه به ابعاد درب سوله صنعتی، می‌تواند باعث شود تا رفت و آمد و حمل و نقل کالا به داخل و خارج سوله با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شده و در ضمن آسیب کمتری به بار وارد شود.
امنیت بیشتر: هر آن این امکان وجود دارد که حوادث غیرمترقبه در سوله رخ دهد. برای امنیت بیشتر لازم است درب ابعادی داشته باشد که هم حفاظت به خوبی در نظر گرفته شود و هم در صورت لزوم بتوان کالا را به سهولت از سوله خارج کرد.

جلوگیری از بالا رفتن هزینه‌ها: در صورتی که ابعاد به درستی انتخاب شوند، نگهداری از آن آسان بوده و نیاز به تعمیر یا تعویض کاهش پیدا می‌کند.

ابعاد مناسب کدام‌اند؟

برای هر کدام از انواع سوله، ابعاد مختلفی وجود دارد که باعث بهبود عملکرد سوله به صورت کلی می‌شود. این ابعاد به صورت استاندارد تعیین شده‌اند؛ امابسته به نیاز مشتری می‌توان اندازه‌ها را کمی تغییر داد. این مقادیر عبارت هستند از:

  • سوله‌های خرپایی: 22 متر و کمتر
  • سوله با کاربری کشاورزی: ارتفاع 12 متر و عرض بین 10 الی 36 متر
  • سوله قوسی: عرض بین 10 تا 24 متر و ارتفاع متناسب با نوع کاربری
  • سوله تیرورقی: طول 40 متر

سخن پایانی

برای اینکه کالای شما به بهترینش کل ذخیره شود، هیچ آسیبی نبیند، به خوبی از آن محافظت شود، در حین تخلیه یا بارگیری آسیب نبیند و هزاران مورد دیگر، باید سوله‌ای داشته باشید که کاملا استاندارد سازی شده باشد. از میزان شیب سقف تا ابعاد درب سوله صنعتی در هنگام طراحی اهمیت بسیار زیادی دارد که شما به تنها از پس آن برنمی‌آیید. پس دست به کار شوید و با متخصصان سوله بارون تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که همیشه باید کار را به کاردان بسپارید.

چرا باید به ابعاد درب سوله توجه کرد؟
سوله بارون
سوله بارون

ساخت انواع سوله های سبک و سنگین | پوشش سقف و دیوار سوله | سوله سازی

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *