طراحی و ساخت انواع سوله | 36228800 (051)

ایران، مشهد، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (میثاق)، میثاق ۳۴/۱

استرات در سوله

آنچه در این مقاله میخوانید:

سوله از اجزاهای متفاوتی تشکیل شده است؛ استرات یکی از اجزای اصلی و مهم سوله‌ها به حساب می‌آید. افراد هنگام خرید سوله ممکن خواهد بود این سوال برایشان پیش بیاید که استرات در سوله چیست و چه کاربردی دارد؟ باید گفت که به متصل‌کننده قاب‌های اصلی سوله به یکدیگر، استرات در سوله می‌گویند که نقش یک مهار طولانی برای قاب‌ها را نیز ایفا می‌کند. در واقع استرات برای مقاومت در برابر فشار طولی نصب می‌شود. با توجه به دهانه سوله تعداد استرات‌ها مشخص خواهد شد.

استرات در سوله

نقش پررنگ استرات در سوله

استرات یکی از لوازم بسیار مهم در سوله محسوب می‌شود که با نام عمومی کلاف افقی هم نیز آن را می‌شناسند؛ دلیل آن هم این بوده که به عنوان اجزای طولی افقی در سوله‌ها به کار می‌روند. هدف از نصب این قطعه مکانیکی مقاومت در برابر فشار طولی است. در واقع استرات‌ها به عنوان تکیه‌گاه جانبی ظرفیت اعضا را بالا می‌برند. طول استرات‌ها به طور معمول بین 5 تا 8 متر است.

کاربرد استرات در سوله

وظیفه و کاربرد اصلی استرات‌ در سوله متصل کردن قاب‌های اصلی سوله به یکدیگر است. همچنین استرات‌‌ها به عنوان یک مهار طولی به کار برده می‌شوند؛ زیرا هنگامی‌که استرات‌ها را به ستون‌های قاب متصل می‌کنند و طول موثر کمان آن را در اطراف محور ضعیف ستون به صورت چشمگیری کاهش می‌دهند. همچنین باعث تقویت پایداری و استحکام ستون در برابر کمانش می‌شود.

ساخت انواع سوله با سوله بارون

برای استعلام هزینه طراحی و ساخت سوله به همراه پوشش دیوار و سقف تماس بگیرید.

لوگو سوله بارون

نحوه اتصال استرات

جالب است بدانید که اغلب، مقاطع قوطی شکل را به عنوان استرات‌ها به کار می‌برند و هدف از طراحی آن‌ها نیروهای محوری است. نحوه اتصال استرات‌ها به ستون بدین گونه بوده که اکثر آن‌ها به صورت مفصلی به ستون اتصال پیدا می‌کنند. در واقع مقطع و نحوه اتصال استرات‌ها به گونه‌‌ای طراحی شده‌اند که برای اینکه نیروهای جانبی را انتقال دهند در راستای طول سوله قرار می‌‌گیرند. استرات ابتدا با کمک جوش به جان تیر و ستون اصلی وصل شده و در فاصله کمی بر تیر و ستون اصلی با کمک اتصال فلنجی به قسمت میانی متصل می‌شوند.‎

نحوه اتصال استرات

جنس استرات در سوله

جنس استرات در سوله بسیار مهم است. استرات باید آن قدر مستحکم باشد که بتواند دو قاب سوله در نقاط مختلف را به شکلی متوالی و متقارن به هم وصل کند. به همین دلیل جنس استرات در سوله باید از لوله‌های محکم ساخته شده باشد.

استرات؛ قطعه ای مهم در سوله

استرات یکی از قطعات اصلی و مهم در سوله به شمار می‌رود. استرات‌ها اعضای طولی افقی هستند که وظیفه‌ اتصال دو قاب متوالی در چند نقطه به‌صورت متقارن به یکدیگر را بر عهده دارند. استرات در سوله نقش پررنگی داشته و به همین خاطر باید جنس خوبی داشته باشد. استرات از قوطی و لوله تهیه می‌شوند. برای خرید بهترین و با کیفیت‌ترین استرات سوله باید به سراغ عرضه‌کنندگان معتبر بروید.

سوله بارون
سوله بارون

ساخت انواع سوله های سبک و سنگین | پوشش سقف و دیوار سوله | سوله سازی

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *